Door op 'Toestaan' te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de sitenavigatie te verbeteren, het sitegebruik te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen. Bekijk onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie.
gepubliceerd:
24
-
4
-
2019

Wat ben ik blij dat ik in de Cloud werk!

Wat ben ik blij dat ik in de Cloud werk!
Nieuws in de mail ontvangen?
Door je te abonneren ga je akkoord met ons privacybeleid
Je ontvangt spoedig onze nieuwste nieuwtjes en andere nuttige informatie.
Er ging iets niet goed, probeer het nogmaals.
Deel dit artikel

Geen zandlopers of updates

Vandaag gaf ik één van mijn klanten remote support op haar werkplek. Zij gebruikt een Windows laptop en werkt in Microsoft Office (Outlook, Word). Tijdens het werken op haar laptop zag in in elke app de melding "Er zijn updates beschikbaar" en merkte ook hoe traag haar computer wordt als ze een aantal documenten en/of mailtjes heeft open staan.

Hierdoor wist ik weer waarom ik zelf al jaren geleden begonnen ben om via de (Chrome) browser zakelijk in de Cloud te werken (G Suite)  en tegenwoordig ook met een Chromebook i.p.v. een dure Mac of Windows computer. Alles wat ik nodig heb voor mijn bedrijf gewoon via de browser. De cloud apps krijgen updates zonder dat je het merkt (dus niet opnieuw opstarten en zo)  en de Chromebook krijgt uiteraard af en toe ook updates en moet dan wel opnieuw opgestart worden maar dat gaat allemaal zo snel dat je er nauwelijks last van hebt.

Ik begrijp de bedrijven / ondernemers niet die voor hun zakelijk werkzaamheden (even los van fotobewerking, grafisch ontwerp, speciale wetenschappelijke programmatuur en zo) nog werken met lokale software op dure laptops en daarmee hun ICT kosten opdrijven. Zowel qua aanschaf- en supportkosten als beveiliging is het een veel beter idee om een gebruik te gaan maken van software uit de Cloud met een draagbare Browser, wat een Chromebook eigenlijk is.

Even snel je browser opstarten en aan de slag!

Lees ook onze andere artikelen: